Sparren, ontwikkel advies en persoonlijke coaching

Sparsessies op maat voor verander- en ontwikkelvraagstukken

Sparsessies op maat

Als je de verantwoordelijkheid draagt voor het bieden van onderwijs aan leerlingen, dan ben je continue in ontwikkeling. Ontwikkelingen verlopen niet altijd zonder problemen: Soms raak je uit verbinding met je kwaliteiten en ervaar je knelpunten in je professionele leiderschap en de samenwerking met collega’s. Soms loop je vast in het project waar je mee bezig bent, verlies je de regie in de klas en lukt het je niet om je collega’s te motiveren voor een gewenste verandering of vernieuwing of het lukt je niet om het educatief partnerschap met ouders aan te gaan. Het is vaak niet zo moeilijk om te constateren dat het niet lekker loopt, dat er een probleem is. Veel moeilijker is de vraag: Hoe los je de knelpunten duurzaam op?

Op zulke momenten is het fijn als kunt rekenen op op kennis, wijsheid en advies van een onafhankelijke sparringparter. Iemand die jouw vak inhoudelijk en organisatorisch kent en zelf ervaren heeft en goed inzicht heeft in de context waarin jij werkt en daarmee een kritisch en stimulerend en oplossingsgericht klankbord kan bieden.

Wat ik bied

Coaching is maatwerk. Samen kijken we naar jouw knelpunt en je behoefte. Je kunt kiezen voor :

  • een eenmalige sessie waarin ik meedenk over je persoonlijk, professionele, organisatorische vraagstuk of een transformatieproces en op zoek ga naar waar het in de kern om gaat, zodat je van daaruit oplossingen kunt bedenken.
  • sessies ‘on demand’ : online, fysiek of telefonisch wanneer je op een cruciaal moment support kunt gebruiken
  • een aantal sessies waar ik je probleem ga ontrafelen om tot de kern te komen, inzicht geef in het grote plaatje , de aard van de ontwikkeling schets en oplossingsrichtingen aandraag.

Voor wie?

Bestuurders, schoolleiders, onderwijsprofessionals, projectleiders, die reflectie, kennis en advies wensen op de momenten dat het nodig is. Vaak omdat ontwikkeling stagneert en er geen oplossingsrichting lijkt te zijn of het probleem is zo complex is dat er te weinig tijd is om het goed te ontrafelen om komen tot een duurzame oplossingsrichting

Dit is voor jou:

  • Als je wilt innoveren naar ontwikkelingsgericht onderwijs en koers wilt bepalen
  • Als je inzicht wilt in de kern van een complex vraagstuk
  • Als je te maken hebt met weerstand of stroeve samenwerkingen
  • Als je een lastig dilemma hebt, waarbij meerdere belangen afgewogen moeten worden
  • Als je koers wilt bepalen voor de toekomst en van het onderwijs en nieuwe invalshoeken wilt verkennen
  • Als je opzoek bent naar je eigen drijfveren, kwaliteiten of onderwijsomgeving waar jij het meeste impact kunt maken.
  • Als om wilt leren gaan met weerstand en tegenstellingen en je eigen gedrag en handelen daarin beter wilt leiden.
  • Als je de inzicht wil in de kwaliteiten en rollen van je team om ze te betrekken bij het verbeteren van de praktijk.

Investering

Je krijgt een offerte op maat, op basis van tijdsduur en intensiteit.

Iets voor jou?

Mail me om een sessie te boeken en ik neem contact met je op over de gewenste dag en tijd. Samen gaan we aan de slag met jouw vraag. Ik kijk er naar uit!

info@jacquelineblaak.nl

Inzicht in aard van ontwikkeling

Inzicht in aard van de ontwikkeling

Het onderwijs, de mensen die er werken en de lerende zijn continue in ontwikkeling. Waar onderwijs gegeven wordt, ontstaan nieuwe ideeën voor beter, ander onderwijs om aan te kunnen blijven sluiten bij de behoeften en ontwikkelpatronen van leerlingen, de school en de maatschappij. Misschien heb jij ook een ontzettend goed idee voor een dienst, een product, schoolontwikkeling, waarmee je het onderwijs kunt verbeteren of veranderen. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw idee ook gerealiseerd gaat worden? Hoe weet je of er behoefte is aan jouw idee? Welk probleem los je met je verbetering, verandering op?

Op zulke momenten is het fijn als kunt rekenen op op kennis, wijsheid en advies van een sparringparter, die het onderwijs van binnenuit kent. Iemand het vak inhoudelijk en organisatorisch kent, het zelf ervaren heeft en goed inzicht heeft in de context waarin jij je product, dienst of methodiek dienstbaar wilt laten zijn. Ik kan je kritisch en stimulerend en oplossingsgericht klankbord kan bieden om je idee naar een hoger plan te brengen. Het idee is van jou en blijft van jou, ik help je het verder brengen door het te ontrafelen.

Een goed advies kan je helpen inzicht te krijgen in het grote plaatje, zodat je weet hoe en waarmee en met wie je verdere stappen kunt zetten.

Waarom je dit zoekt:

  • Als je veel ideeën in je hoofd hebt, maar niet helder kunt verwoorden wat je focus is
  • Als je radicaal wilt vernieuwen in de school , maar niet weet waarmee je moet beginnen.
  • Als je je impact op leerlingen wilt vergroten vanuit je authentieke identiteit/missie maar niet meer scherp hebt wat die identiteit is.
  • Als je aan het begin staat van een transformatie in je team, je school, of jezelf en niet weet hoe je daar vorm aan moet geven.
  • Als je een fantastisch idee hebt om het onderwijs te verrijken, impact te hebben op de maatschappij maar niet weet hoe je de eerste stappen moet zetten.

Dit is wat ik je bied

  • Brainstormsessies om je idee te versterken, verder tot ontwikkeling te laten komen.
  • Inzicht in het grote plaatje: Van idee naar uitvoering in de praktijk.
  • Advies over het realiseren van je ambitie met bijbehorende stappen in de praktijk.

Voor wie?

Voor iedereen met goede ideeën voor beter, ander onderwijs.

Investering:

Je krijgt een offerte op maat, op basis van tijdsduur en intensiteit.

Stuur mij een mail om een afspraak te maken voor de eerste ( gratis) kennismaking van een half uur.

info@jacquelineblaak.nl

Persoonlijke coaching- drijfverenscan

Persoonlijke Coaching : Versterk jezelf

Zo heel af en toe ervaar je weerstand, knelpunten in het uitoefenen van je vak. Het lukt je niet de leiding te nemen in de klas, in je team, je spreekt je niet uit in vergaderingen of als jij een goed idee hebt luistert niemand. Met ouders lijk je niet op één lijn te komen, die ene leerling raakt je steeds op je gevoelige snaar en je voelt frustraties en maakt weinig gebruik van je kwaliteiten en rollen. Het lukt je niet om op eigen kracht een oplossing te vinden.

Op zulke momenten is het fijn als kunt rekenen op op kennis, wijsheid en advies van een onafhankelijke sparringparter. Iemand die jouw vak inhoudelijk en organisatorisch kent en zelf ervaren heeft en goed inzicht heeft in de context waarin jij werkt en daarmee een kritisch en stimulerend en oplossingsgericht klankbord kan bieden.

Aanpak

Dit traject bestaat uit 3 of vier sessies van 1,5 uur online. In het eerste gesprek verken ik je situatie en stellen we je verandervraagstuk vast. Daarna ontvang je een drijfverenscan, die je op een voor jouw gewenst moment gaan invullen. In de volgende sessies werken we stap voor stap langs vragen over, wat je diep van binnen drijft, waar je weerstand zit, hoe dat er uitziet in gedrag en handelen en in welke omgeving jij het beste van toegevoegde waarde kunt zijn. We onderzoeken je de krachten die jij aan kunt boren om betekenisvol je werk in het onderwijs kunt doen. Ik maak het scherp, confronteer en laat je ook vanuit andere perspectieven kijken.

Voor wie?

Dit is geschikt voor voor professionals die werkzaam zijn in het onderwijs en een knelpunt ervaren. Je bent bereid om te investeren in je persoonlijke groei en je staat open voor de minder leuke kanten van jezelf en je organisatie. Jij gelooft in je eigen ontwikkel- en veranderkracht, dat van je team en staat open voor andere perspectieven en out-of- the box oplossingsrichtingen. Je wilt je meer bewustzijn van je omgeving en wil je eigen kwaliteiten sterker naar voren laten komen.

Investering

€ 895 incl. btw en gratis drijfverenrapportage t.w.v. €100

Wat voor vraagstukken je aanpakken?

  • Als je het moeilijk vind regie te nemen en te geven in de klas
  • Als je te maken hebt met stroeve samenwerking met collega’s of ouders
  • Als je meer vanuit je eigen krachten en kwaliteiten wilt handelen
  • Als je los wil komen van belemmerende overtuigingen
  • Als je niet weet of het onderwijs (nog) wel voor jou geschikt is
<span>%d</span> bloggers liken dit: